Prisdryss til Nordic Choice Hotels
– Det har vært et begivenhetsrikt år, og det har blitt mange gode historier å fortelle. Det er veldig hyggelig at dette blir lagt merke til i vår egen bransje, sier Petter A. Stordalen, eier i Nordic Choice Hotels, i en pressemelding.
PR-gull til Nordic Choice Hotels
Nordic Choice Hotels mottok PR-gull under HSMAIs prisutdeling for innsatsen i 2012. Det er andre år på rad Nordic Choice mottar gull i kategorien PR. Med seks hotellåpninger og én turné, for å besøke 4000 ansatte, var 2012 et hektisk år for Nordic Choice Hotels og eier Petter A. Stordalen (under). Teksten fortsetter etter bildet.
I juryens begrunnelse heter det blant annet at
Vinneren har i lang tid vært meget dyktig på PR, og nok en gang har de klart å fornye seg og skapt stor omtale om sin merkevare og nye konsepter.
– Dette var en svært hyggelig anerkjennelse. Mest av alt inspirerer det oss til å bli enda bedre. Vi har fortsatt mye på hjertet, som vi gleder oss til å fortelle til våre gjester, sier Christine Viland, kommunikasjonsdirektør i Nordic Choice Hotels.
PR- gull til Quality Hotel & Resort Hafjell
Også Quality Hotel & Resort Hafjell mottok gull, for arbeidet med å bygge Norges råeste destinasjon. Quality Resorts er en hotellkjede innen Nordic Choice Hotels, og dette er første gang prisen går til et enkeltstående hotell. Gullet ble blant annet gitt for å se utover egne vegger, og tenke helthetlig i sin satsning.
I juryens begrunnelse heter det blant annet:
Gjennom å skape et engasjement som strekker seg fra miljøtiltak til helsetiltak og råe utendørsaktiviteter, har denne vinneren gått utenfor sine egne vegger og satt fokus på en hel destinasjon på Hafjell.
– Vi har jobbet knallhardt for å sette Hafjell på kartet, nasjonalt og internasjonalt. Nå ser vi at arbeidet gir resultater, i form av flere gjestedøgn. Vi er stolt av å være en del av Hafjell, og håper at stadig flere skal oppdage de unike kvaliteter ved destinasjonen, sier Richard Paulsen, hotelldirektør ved Quality Hotel & Resort Hafjell.
Pris for samfunnsansvar til The Thief
Det nyåpnede hotellet på Tjuvholmen, The Thief, vant i tillegg prisen for samfunnsansvar. The Thief fikk prisen for boken og utstillingen Rom 13, et samarbeidsprosjekt med Oslo Røde Kors-initiativet “Nettverk etter soning”. The Thief engasjerte den anerkjente fotografen Marcel Leliënhof og den prisbelønte journalisten Jonas Forsang, til en bok om hvordan viktige valg former livet. Totalt 21 profiler fra politikk, nærings- og kulturliv ga sitt bidrag til boken og utstillingen ”Rom 13”. Overskuddet av alt salg gikk uavkortet til Nettverk etter soning.
– Rom 13 var The Thiefs måte å fortelle Tjuvholmens historie, og samtidig gi noe tilbake, gjennom et prosjekt vi tror på. Resultatet og responsen var overveldende. Det er derfor hyggelig at prosjektet også blir verdsatt med en slik gjev pris, sier Siri Løining Kolderup, kommunikasjonssjef for The Thief.
Juryen har bestått av følgende personer:
Haakon Dahl, administrerende direktør, Kitchen reklamebyrå – juryleder
Turid Nyeggen, markedsdirektør, Thon Hotels
Jon-Frede Engdahl, gründer og medeier, Maaemo restaurant og Kolonihagen
Børge Vike Sandengen, administrerende direktør, Mediafront AS
Martin Jørgensen, administrerende direktør, NetTrans
Bård Tronvoll, førsteamanuensis, Høgskolen i Hedmark
Bodil Aalde Eian, direktør salg/marked/distribusjon, Widerøes flyveselskap
Terje Olsen, Head of Sales Nordic, Hogg Robinson (HRG)
Øyvind Markussen, administrerende direktør, JCDecaux Norge AS
Siri Børsum, Industry leader, Google Norway AS
Christian Lunde, administrerende direktør, Star Tour
Per-Arne Tuftin, direktør reiseliv, Innovasjon Norge
Per Håkon Fasting, kommersiell direktør, VG
Kine Bergseth, nordisk markedssjef, Norwegian
Even Aas-Eng, Founder & CE, Venture Factory
Axel Huus, markedsdirektør, Scandic Hotels
Toppfoto: THE THIEFs eksteriør. Fotograf: Marcel Leliënhof